fbpx
Beranda Auto Islam Kesusahan Di Awal Pernikahan Itulah Perlu Jadi Kenangan Terindah

Kesusahan Di Awal Pernikahan Itulah Perlu Jadi Kenangan Terindah

VNT, Auto Islam – Janganlah fikir bila kawin terus hidup senang lenang, kita akan melalui zaman susah bersama pasangan. Bagi yang kuat akan kumpul harta bersama sehinggalah semuanya lengkap. Ikuti perkongsian AmirSyahir ini mengenai kisahnya sewaktu mula berumahtangga.

Ingat lagi bila kami baru berkawin. Duk rumah sewa. Beli dapur, beli peti ais, beli tilam, beli barang yang penting saja dulu. Benda tak penting macam TV, meja makan, sofa semua tu kami tak beli.

Bulan ni beli peti sejuk. Kumpul duit beli pula mesin basuh. Beli satu-satu. Masa mula duk rumah sewa tu, beli yang mana perlu je dulu. Bukan beli peti ais, mesin basuh sekaligus. Beli sikit-sikit. Dah la rumah sewa kat sini boleh tahan harganya. Tiket flight nak balik kampung lagi. Memang banyak nak guna duit.

Bila dah beberapa bulan berkahwin, Alhamdulillah rezeki makin bertambah. Kehidupan makin stabil. Bila dah ada anak, lagi bertambah rezeki.

Apa yang gua nak sampaikan, bila mula-mula kahwin tu biasalah kalau kau rasa kesempitan wang. Baru nak mulakan hidup berumah tangga kan. Tapi percayalah Allah akan bantu dan permudahkan semuanya.

Jangan kau pernah putus harapan. Yakinlah dengan rezeki kau. Berdoalah selalu supaya kau sekeluarga dimurahkan rezeki.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Must Read

Kesusahan Di Awal Pernikahan Itulah Perlu Jadi Kenangan Terindah

VNT, Auto Islam - Janganlah fikir bila kawin terus hidup senang lenang, kita akan melalui zaman susah bersama pasangan. Bagi yang kuat...

Hai Pelak*r ! Jika Kamu Kepincut Kemapanan Suami Orang, Ingatlah Bahwa Semua Itu Hak Istri dan Anak-anaknya

VNT, Auto Islam - Untuk para lelaki berhati-hatilah ketika engkau berteman dengan seorang wanita, jangan sampai kamu terlena dan berbuat hal yang...

Diancam Pakai Sajam, Anak Juragan Kos dan Temannya Digilir Kuli Bangunan

News, Jawa Timur - Seorang kuli bangunan berinisial SA (35) kini harus meringkuk di penjara lantaran ulahnya melakukan aksi pemerkosaan.

Sebaik Apapun Kita Tidak Akan Pernah Bisa Terlihat Sempurna di Mata Manusia

VNT, Auto Islam - Di dunia ini, sebaik apapun kita pasti akan ada orang-orang yang tidak menyukai kita, pasti akan ada orang...

Mencuri Roti Karena Kelaparan, Anak Yatim diikat Dan dipukul Pemilik Toko Dan Para Warga Hingga Tewas

alasan abdul terpaksa mencuri karena sudah hampir 3 hari dirinya tidak makan akibat sang nenek yang berusia 68 tahun sedang sakit.